منشور حقوق بیمار بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا

احترام به حقوق گیرندگان خدمت :

مراجعین محترم ، تابلوی منشور حقوق بیمار ، در تمامی طبقات نصب شده است .

 منشور حقوق بیمار :

  1. دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است .
  2. اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان كافی در اختیار بیمار قرار گیرد .
  3. حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود .
  4. ارائه خدمات سلامت باید مبتنی براحترام به حریم خصوصی بیمار ( حق خلوت ) و رعایت اصل رازداری باشد .
  5. دسترسی به نظام كارامد رسیدگی به شكایات حق بیماراست .
    مراجعین محترم ، شما می توانید ارائه دهندگان خدمت ( پزشك ، پرستار و سایر كاركنان ) ، را از روی كارت شناسایی عكس دار كه برروی سینه آنان نصب می باشد ، شناسایی نمایید .
    (( اعضای گروه درمانی مسئول ارائه مراقبت به بیمار ، در ابتدا خود را به بیمار معرفی نموده و رتبه حرفه ای و سمت خود را به اطلاع بیمار و همراه وی می رسانند. ))

سیستم رسیدگی به شكایات :

هر بیمار حق دارد در صورت ادعای نقض حقوق خود ، بدون اختلال در کیفیت دریافت خدمات سلامت ، به مقامات ذی صلاح شکایت نماید .

در صورت به وجود آمدن هرگونه نارضایتی در هر مرحله از پذیرش ، حین درمان ، ترخیص که از نظر شما نیاز به مداخله فوری ندارد ، می توانید از 4 طریق نارضایتی خود را اعلام فرمایید :

  1. ثبت شکایت به صورت اینترنتی
  2. ثبت شکایت به صورت حضوری
  3. ثبت شکایت از طریق سامانه
  4. ثبت شکایت از طریق فرم

ثبت شکایت به صورت اینترنتی

با مراجعه به سایت www.ghalbeshafa.ir  و با کلیک بر روی دکمه رسیدگی به شکایات در بالای سایت قرار دارد شما می توانید  شکایات خود را ثبت نمایید.

ثبت شکایت به صورت حضوری

ابتدا موضوع را به مسئول بخش اطلاع دهید. در صورت عدم رفع مشکل به دفتر رسیدگی به شکایات  درشیفت صبح که در طبقه همکف قرار دارد مراجعه نمایید و در شیفت عصر وشب به دفتر سوپروایزری مراجعه نمایید موضوع به صورت حضوری و بلافاصله در صحنه بررسی می شود و اقدامات لازم  انجام می شود و بازخورد به شاکی اعلام میشود.

ثبت شکایت از طریق سامانه

با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرید  بازخورد  به بیمارستان ارسال می شود  و توسط  سرپرست بیمارستان بررسی می شود  و به فرد مربوطه ارجاع داده می شود و نظرات عوامل درگیر  بررسی می شود و بازخورد  به شاکی اعلام می شود  و اقدامات لازم به مدیریت اعلام میشود و نتیجه به معاونت درمان اعلام می گردد.

تکمیل فرم رسیدگی به شکایات

فرم رسیدگی به شکایات از صندوق های نصب شده در واحد ها دریافت کنید
فرم تکمیل شده به دفتر رسیدگی به شکایات تحویل دهید
موضوع شکایت شما توسط دفتر بررسی می شود
اقدامات لازم انجام می گردد
به شاکی پس از 1 هفته  ارائه می شود
و اقدامات لازم  توسط مدیریت انجام میشود.

مدیریت بیمارستان شفا ، هرگونه انتقاد به سازمان را فرصتی جهت بهبود کیفی ارائه خدمات سلامت می داند.

منشور حقوق کارکنان :

حق اول : مصونیت از هرگونه تعرض و پرخاش گری گفتاری و کرداری 
حق دوم : داشتن امنیت برای ایفای وظایف شغلی اعم از امنیت مالی -جانی و شغلی 
حق سوم : حمایت از مساعدت قضایی از سوی مسئولین در مواردی که به سبب انجام وظایف شغلی مورد پیگرد قرار می گیرند.
حق چهارم :  امتناع از انجام دادن اعمال خلاف اصول و قواعد حرفه ای که موجب آسیب دیدن بیمار می شود و حق پایبندی به قسم نامه های حرفه ای
حق پنجم : تصمیم گیری بر پایه اصول علمی و قانونی و پروتکل های مصوب حق داشتن استقلال در تصمیم گیری در حدود شرح وظایف
حق ششم : برخورداری از سلوک مناسب و تکریم از سوی مسئولین و کارکنان و ماموران دولتی بازرسان، بیماران و همراهان ایشان